Co potrafi zaprogramować 13latek?

Od założenia pierwszego w Polsce Dojo w Zambrowie minie niedługo 3 lata – pierwsze spotkanie miało miejsce w marcu 2013. Na nasze plakatowe wezwanie odpowiedziałoplakat-zow wtedy kilkadziesiąt osób, a jedną z nich był Paweł Godlewski – wtedy 10-latek ze szkoły podstawowej. Paweł jest jedną z osób, które na dobre i na złe są z nami niemal co tydzień – wakacje, śnieg czy deszcz to nie są w końcu powody, żeby nie przychodzić na Dojo 🙂

Po pewnym czasie Paweł przeskoczył ze Scratcha na platformę Game Maker – to już profesjonalne narzędzie do tworzenia gier. Niedawno na sesji CoderDojo Paweł pokazał nam swoją najnowszą produkcję: Legendry Empires II. Mówiąc kolokwialnie “koparki nam opadły”. Zobaczcie sami:

Paweł podesłał nam też kilka screenów w lepszej jakości + opis tego co zrobił w grze (niżej).

Oczywiście nie wiadomo czy i na ile CoderDojo Pawłowi pomogło w jego projektach – może i bez niego, sam dałby radę. Mamy jedna silne przekonanie, że te trzy lata spotykania się tydzieńw tydzień mu nie zaszkodziło 🙂 Legendary Empires to wspaniały projekt i duma Pawła, ale powstanie tego projektu dało też wiele radości wszystkim mentorom z Zambrowskiego Dojo, duma po prostu 🙂 Dla takich chwil robimy Dojo i dlatego własnie Wy też powinniście spróbować!

Informacje o grze Legendary Empires II

le2 alpha

 

Ogólny koncept i zamierzenia:

LE2 to gra strategiczna ,lecz z większym naciskiem na ekonomie niż walkę. Elementy walki ,takie jak armaty ,katapulty ,czy wojska są załączone ,ale nie najważniejsze. Mocna inspiracja serią ANNO ,a szczególnie grą ANNzrzut_ekranu4O 1404 od Ubisoft. W przeciwieństwie do wielu gier zasoby są pokazywane jako ekwipunek magazynu (lub portu) na wyspie ,a nie ogólne surowce gracza (dostępne na całym świecie) ,dużą rolę będzie odgrywał transport z jednego miejsca na drugie ,co utrudni rozgrywkę. Dostępna kampania ,ale szczególny nacisk na tryb gry wolnej ,z wyborem przeciwników.

Specyfikacje techniczne

Gra działa na moim silniku Movex Tactics w wersji 2.2 . movex fullRozdzielczość jest dopasowana do ekranu. Jest wsparcie dla wielu rozdzielczości tekstur (skalowanych) x64 ,x128 ,x256 . Rozbudowany system wczytywania map. Mapy są zapisane w plikach “.ZMAP” i wczytywane z folderu gry. Dostępny jest edytor map i skryptów Movex Tactics DevKit edytujący nie tylko mapy ,ale też pliki budynków i skrypty SafeScript (wszystko autorskie) . Pliki budynków są w formacie “.ZINF” ,przypominającym rozszrzut_ekranu5zerzenie programu (.ini) ,a pliki SafeScript w formacie “.ssf” ,służą do wykonywania określonych poleceń w grze. Jest też format efektów cząsteczkowych Movex Solaris Studio “.ssg” ,ale sama biblioteka wymaga dopracowania i narazie trwają prace nad wersją 1.7 programu. Silnik potrafi też zapisywać screenshoty i scrollować widok (wymaga jeszcze wygładzenia ,ale działa tak jak zaplanowałem).

Co będzie dodane

Masa budynków i nowych funkcji. Gra została przeniesiona ze starego silnika na nowy ,więc jeszcze sporo pracy. Jest już gotowy system magazynów. Dodam wiele budynków gospodarczych ,np. kopalnia żelaza ,kopalnia miedzi ,kowal ,chata rybaka. Wprowadzone będą też budynki dekoracyjne jak np. wszelkiego rodzaju fontanny ,murki ozdobne ,łuki triumfalne i różne rośliny. Kampania ,także będzie dodana ,składała będzie się ona z 10 misji ,które będą opowiadały historię o wywołanej przez błąd wojnie ,historia będzie liniowa.

Paweł Godlewski

pabilo1.PG@gmail.com

Pablosfera Games